Teknoloji

Otomobil Sektöründen Umutlu Açıklama: “Otomobil Artık Yatırım Aracı Olarak Görülmüyor”

Artan döviz, hisse senedi sorunları ve yüksek vergilerle günümüzde sıfırdan araba sahibi olmak bir ütopyaya dönüştü. Ama veriler gösteriyor ki en ucuz arabanın 700 bin TL’ye dayandığı şu günlerde bile her araç %80 ÖTV diliminde, kredi faizleri tavan yapıyor. yükseliş devam ediyorgösteriyor.

Elbette bu artışın sebebi otomobillerin artık bir yatırım aracı olarak görülmesiydi. Peki, araba segmenti nereye gidiyor? Talep gerçekten yavaşlıyor mu? Bu soruların cevapları büyük isimlerden geldi. Bazı fikirler birbirinden keskin bir şekilde ayrılır.

Artık sadece ihtiyacı olanlar ve tadilatı olanlar araç alıyor:

Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, İktisat gazetesine açıklamalarda bulundu. talepte yavaşlama var paylaştı. Ayrıca ” Sadece ihtiyacı olanların ve arabasını yenilemek isteyenlerin araba aldığını görüyoruz.Sektörün geldiği son duruma da işaret etti” sözleriyle devam etti.

Ekonomim’den Aysel Yücel’in haberine göre çok sayıda bayi temsilcisinden talep düşüşüne ilişkin açıklamalar geldi. Öte yandan düşük talep Avrupa’da da mevcutseslendirildi.

Öte yandan, araç satışları bu ay geçen yılın Temmuz ayına göre iki katından fazla olabilir:

Yücel, Temmuz ayında satışların kesildiğini belirtti 100.000 birimi aşmasını bekliyor. paylaştı. Bu sayı Temmuz 2022’de 52 bin ticari ve otomobil toplamı ile son buldu.

Ama durum böyle devam etmeyecek, ‘yatırım’a olan inanç düştü:

Öte yandan bire bir temsillere kıyasla son dönemde yaşanan sıkıntılar Temmuz yerine Ağustos verilerinde kendisini gösterecek. Asıl etki, Ağustos ayının sonunun prestijiyle birlikte hissedilecek. Düşüşün en büyük sebebi ise bir yılı aşkın süredir yatırım aracı olarak görülen otomobiller. artık bu inancı sunamıyor.

Nissan, Renault, Peugeot, Opel, Dacia ve Fiat’ın bayisi olan Gülan Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Alp Gülan yaptığı açıklamada. ‘yatırımcının’ araba iştahını kaybettiğini dikkat çekti Bunun nedenini ise şu şekilde paylaştı:

“Artan fiyatlar nedeniyle tüm araçlar yüzde 80 ÖTV bölgesine girdi. Küçük bir zamdan sonra vergi dilimi değiştiği için aracı birkaç hafta veya ayda satarak ikinci elde yüksek karlılık elde etme dönemi kapandı.
Öte yandan Ticaret Bakanlığı’nın ikinci el fırsatçılığı karşısında ‘6 ay 6 bin km’ ve ‘araçları reklam sitelerinde sıfırın üzerinde fiyatla satmak’ gibi önlemleri de otomobile yatırım iştahını azalttı. Gerçek alıcılar ve filo kiralama şirketleri şu anda yeni siparişler veriyor.”

Doğuş Otomotiv İcra Kurulu ve Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu da aynı formda yatırım amaçlı alım eğilimi azalacaktır. böylece işaret etti. Satışların normalleşmeye başladığını da dile getirdi:

“Finansal yatırım araçları enflasyonun altında kaldığında tüketicinin alternatif yatırım arayışından daha doğal bir gelişme olamaz. Seçimin ardından Merkez Bankası ve hükümetin aldığı kararlar tüketicileri yeniden finansal yatırımlara yönlendirmeye başladı. Otomotiv satışları tabiri caizse normalleşmeye başladı. Ayrıca filo firmalarının kredi alması zor olduğu için filo satışları da potansiyelin altında kalıyor” dedi.

Başka bir köşede sipariş iptali tartışması var:

Sektörde talep azalırken, iptal edilmeye başlandı şube temsilcilerine göre de görülmektedir. Albayrac&Minoto CEO’su Ferhat Albayrak, lüks segmentte bile müşterilerin siparişlerini iptal etme eğiliminde olduklarını paylaştı:

“Döviz kurundaki artışla birlikte vergi dilimleri değişen araçların fiyatları bir anda çok hızlı yükseldi. Bu nedenle lüks araç siparişini iptal etmeye çalışanların olduğunu duyuyoruz. Siparişlerini iptal edemeyenlerin depozitosu için aracı satmaya çalıştıkları öğrenildi.”

Gazeteci Emre Özpeynirci, iptallerle ilgili bu ayki tabloya dikkat çekti: İptaller olsaydı sizce böyle bir satış olur muydu? sorusunu sordu. Lüks segmentte ise iptaller açısından bu sayının oldukça düşük olduğunu da belirtti. İptal edilse bile eski müşteri yenisiyle değiştirilirpaylaştı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu